Jak banki zachęcają do powierzanie im dużych pieniędzy?

Dodany: 2013-05-23

Od kilku miesięcy obserwujemy spadające oprocrntowanie produktów oszczędnościowych. Przekłada się to na niższe oprocentowanie, mniejsze odsetki i zysk. Konsekwencją jest mniejsze zainteresowanie lokatami terminowymi czy kontami oszczędnościowymi. Zobaczmy, co banki są skłonne zrobić żeby „ściągnąć” do siebie klientów dysponujących dużymi pieniędzmi

W marcu tego roku Noble Bank, marka Getin Noble Banku dla zamożnych klientów, zaproponował dość niecodzienną lokatę, która zresztą wciąż jest w ofercie banku. Chodzi o depozyt „Lokata z Harleyem”  z prezentem w postaci motocykla Harley-Davidson Iron 883 (cena tego motocykla z rocznika 2012 to 8 610 EUR). W ten sposób Noble Bank walczy o uwagę klientów z najbardziej zasobnymi portfelami. Minimalny depozyt (na 36 miesięcy) wynosi w przypadku tego produktu 2 miliony złotych, a oprocentowanie jest uzależnione od kwoty inwestycji i wynosi: 4,8% (dla lokaty w kwocie 6 mln zł); 4,7% (dla lokaty w kwocie 4 mln zł) i 4,4% (dla lokaty w kwocie 2 mln zł). Jak jeszcze banki zachęcają do powierzenia im dużych pieniędzy?

Lokata bankowa 4,1% na 3 mies.

Relacja, nie tylko materialne prezenty

Lokata z motocyklem Harley-Davidson to raczej wyjątek niż reguła w świecie bankowości dla zamożnych (private banking). Tego typu produkty spełniają tak naprawdę inną funkcję niż zwykłe depozyty czy inwestycje – zapewniają rozgłos i budują wizerunek firmy z segmentu premium. Nie jest to zresztą pierwsza promocja tego typu w Noble Bank – w grudniu 2012 r., przed świętami Bożego Narodzenia, bank proponował lokaty na minimum 100 tysięcy złotych z bonem prezentowym do jubilera za 500 zł i więcej. Czytaj więcej

Kalkuator Lokat